Și-au pierdut viața Mădălina Pârja și Claudia Șteț (ambele Ocna Șugatag), Sara Pop (Sălsig) și Claudia Bărbos (Ciocotiș). Singura care a supraviețuit a fost Sanda Ungur (Răzoare). Singurii care am relatat corect au fost colega mea de atunci și eu.

Vasile Pîrja își plânge și acum fiica. „Cine a fost de vină trebuie să plătească și va plăti. Sufletele noastre nu sunt alinate. Sufletele noastre trăiesc pe jumătate după tragedia asta. Nu ne dorim să fie Sanda vinovată, ci tot ce îmi doresc este să nu mai pățească nimeni ceea ce am pățit noi. E greu… Sunt doi ani deja…” – a spus, pentru DirectMM.ro, Vasile Pîrja, om de omenie, maramureșean din tată-n fiu, care și-a pierdut fiica în acest teribil accident.

# Filmul tragediei

În jurul orei 18.00, ele au ajuns la trecerea la nivel cu calea ferată de pe şoseaua de centură a Jiboului. În acel moment, s-a produs tragedia. Maşina a fost acroşată de trenul care făcea legătura dintre Baia Mare şi Jibou. Impactul a fost atât de puternic, încât a condus la decesul a patru din cele cinci fete. Fetele de pe bancheta din spate au fost efectiv azvârlite din autoturism, decedând pe loc. Tânăra aflată pe scaunul din dreapta faţă a decedat la scurt timp. Singura care a rămas în viaţă este Sanda din Răzoare, de altfel tânăra care se afla la volan. Tragedia a generat o stupoare incredibilă în judeţul Maramureş. La Centrul Universitar Nord Baia Mare a fost arborat steagul negru, de doliu. Unitatea de învăţământ s-a transformat într-un altar comemorativ pentru tinerele decedate. În data de 19 noiembrie 2019, poliţiştii sălăjeni au finalizat cercetările în cazul accidentului şi au trimis dosarul la Parchetul de pe lângă Judecătoria Jibou, cu propunere de trimitere în judecată a şoferiţei Sanda Ungur, pentru ucidere din culpă. Din nefericire, Sanda suferea de amnezie retrogradă şi nu îşi amintea încă, din cauza şocului, ce s-a întâmplat în momentele tragediei.

# Vocile care spun că instalația nu funcționa

Cu toate că s-a zis că semalele funcționau, am rămas semne de întrebare cu privire la adevărul. S-a vorbit despre un apel la 112, în care era sesizată nefuncționalitatea instalației de semnalizare. Ca atare, oamenii legii au întreprins, în zonă, activități de monitorizare video, însă neregulile nu au mai apărut. În plus, organele de urmărire penală au cerut Serviciului de Telecomunicaţii Speciale să comunice identitatea persoanelor care au sunat la 112 în perioada aprilie/mai 2018 pentru a sesiza funcţionarea anormală a instalaţiei de semaforizare, în răspunsul comunicat aratându-se că nu au fost identificate astfel de apeluri în baza de date a Centrului Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 Sălaj. Totuși, un cadru didactic a oferit o declaraţie în acest sens pentru ziaruldesalaj.ro.

Ce-i drept, se vorbeşte despre faptul că nu funcţionau în acea perioadă, nu în ziua cu pricina. “Îmi asum tot ce vă spun şi o fac public. Luni, pe 21 mai, domnul Pal Raul din Someş Odorhei, de la mine din sat, a sunat la 112 pentru a anunţa că nu funcţionează corespunzător semaforul. Între orele 9 şi 10 dimineaţa a fost apelul (n.red – când venea trenul din Baia Mare). Băiatul care a sunat are şi trei martori, a dat şi declaraţie. Ei trec zilnic peste acea cale ferată”, a declarat, pentru ziaruldesalaj.ro, Simona Danga, profesoară la Şcoala Gimnazială din Someş Odorhei.

Însă, surse guvernamentale şi parlamentare au declarat pentru DirectMM.ro că semnalele acustice şi luminoase nu funcţionau în ziua tragediei. DirectMM.ro va susține ca adevărul să iasă la iveală!

Preluarea integrală – Cătă Țineghe / DirectMM.ro

Citește și

loading...