Tudor Ciuhodaru a explicat ce se va întâmpla dacă un şofer va fi depistat la volan, în cazul în care legea va fi adoptată.

„Cei prinşi beţi sau drogaţi la volan vor avea un alt regim de decontare al cheltuielilor. Când un astfel de şofer este depistat în trafic intrevine poliţia, salvarea, jandarmeria, întrucât de multe ori sunt agresivi, şi sunt duşi adesea la o unitate de primire a urgenţelor sau la Insitutul de Medicină Legală, pentru a fi examinaţi şi a li se recolta probe toxicologice. Toate aceste lucruri sunt costisitoare. Cei ce vor fi depistaţi pozitiv vor deconta aceste cheltuieli, iar banii vor fi destinaţi unităţilor sanitare unde s-au făcut testările toxicologice, pentru a asigura servicii mai bune celorlalţi pacienţi. Mi-aş dori ca proiectul de lege să treacă, de altfel ca şi proiectul meu de lege”, a declarat la România TV, deputatul Tudor Ciuhodaru.

Proiectul de lege al deputatului Tudor Ciuhodaru

Tudor Ciuhodaru propune ca pedeapsa în cazul unui şofer care provoacă accident după ce s-a urcat băut la volan să ajungă la 10 ani de închisoare.

Pentru alcoolemia penală, deputatul susţine că permisul trebuie suspendat între 5 si 10 ani, iar dacă şoferul va repeta infracţiunea, permisul să fie suspendat pentru încă 10 ani.

SANCŢIUNI: În cazul contravenţiilor, permisul ar urma să fie suspendat până la 1 an, mai propune deputatul.

În opinia acestuia, înăsprirea pedepselor ar conduce la o scădere cu 20% a ratei şoferilor care se urcă băuţi la volan.

„Vreau toleranță zero pentru alcool. La fiecare 20 de minute un sofer e surprins baut în trafic. Toleranta legislativa si faptul ca multi scapa cu pedepse cu suspendare si îsi redobândesc cu usurinta carnetul duc previzibil la cazuri precum cel al politistului accidentat grav de un sofer cu alcoolemie de 1,65 g/l. Nu este de neglijat nici tendinta de crestere a celor ce se urca bauti la volan, iar 30% dintre soferii cu vârste cuprinse între 18 si 30 de ani declara ca au condus cel putin o data dupa ce au consumat alcool. Asa s-a ajuns ca din trei accidente mortale unul sa fie legat direct de consumul de alcool. Masurile pe care le propun sunt usor de pus în practica si nu presupun niciun efort bugetar, iar eficienta lor e dovedita de scaderea cu 30-50% a numarului de evenimente rutiere soldate cu morti si raniti în tari precum Portugalia, Franta, Anglia, Luxemburg, Olanda, unde atât conducerea sub influenta bauturilor alcoolice (0,8 g/l) sau refuzul testarii, cât si recidiva sunt pedepsite cu închisoare, amenzi de mii de euro si pierderea permisului pentru minim trei ani”, a declarat Ciuhodaru.

Citește și

Comentarii