Noi credem că educarea utilizatorilor cu privire la îngrijirea corespunzătoare a vehiculelor pe două roți face parte din responsabilitatea tuturor, ca membri responsabili ai comunității. Ca orice mașină, un scuter sau un moped electric suferă uzură, așa că asigurarea că piesele sunt verificate, curățate și reparate va duce la o performanță optimă, la longevitate și, mai presus de toate, la siguranța dumneavoastră în calitate de călător.

Având în vedere că mulți dintre voi așteaptă cu nerăbdare un nou sezon, este timpul să vă puneți la punct mopedurile și scuterele înainte de a porni din nou la drum sau de a parcurge distanțe mai mari decât înainte de izolare.

Anvelope

Anvelopele dumneavoastră pierd presiune în timp. Cel mai bine este să consultați manualul proprietarului unui scuter sau moped electric pentru a afla care este presiunea ideală a anvelopelor, deși aceasta ar fi cuprinsă între aproximativ 18 și 24 PSI pentru anvelopa față și 28 și 36 PSI pentru anvelopa spate. Anvelopa din spate a unui scuter sau moped electric ar trebui să aibă o PSI ridicată dacă mergeți în mod regulat cu un însoțitor sau dacă încărcați suportul de marfă. Cumpărați un manometru de presiune pentru anvelope pentru a obține o citire exactă.

Anvelopele prea sau prea puțin umflate pot cauza uzură prematură din cauza frecării crescute cu drumul și le pot face să se înțepe ușor. O presiune corectă a aerului reduce riscul de a vă accidenta din cauza unei explozii sau a pierderii tracțiunii, precum și riscul de a rămâne blocat din cauza unei pene de cauciuc.

De asemenea, ar trebui să verificați dacă anvelopa dvs. are încă suficientă bandă de rulare sau cauciuc care intră în contact cu solul. Înlocuiți anvelopele atunci când grosimea benzii de rulare ajunge la 2 milimetri.

Ulei

Pentru a evita să vă deteriorați motorul, verificați manualul de utilizare, astfel încât să vă puteți umple mopedul sau scuterul cu tipul de ulei potrivit la momentul potrivit. De asemenea, vă sfătuim să folosiți benzină fără etanol, deoarece etanolul poate absorbi apa în timp și, în cele din urmă, poate provoca deteriorarea rezervoarelor de plastic, a garniturilor de cauciuc și a furtunurilor unui scuter sau moped electric.

Frecvența schimbării uleiului pentru scuterele cu motor în patru timpi variază, în funcție de stilul dumneavoastră de condus și de cât de des vă plimbați cu vehiculul pe două roți. Schimburile de ulei de motor și de transmisie se fac de obicei la fiecare 3.000 de kilometri. Un schimb de ulei pentru scuter cu patru timpi face ca motorul să fie lubrifiat, ceea ce duce la un kilometraj mai bun.

Asigurați-vă că verificați, de asemenea, dacă există scurgeri de ulei din motor sau de sub scuter.

Familiarizarea cu noul dumneavoastră vehicul

Atunci când conduceți un moped electric sau un scuter nou, faceți pauze normale și evitați să conduceți cu accelerația la maximum pentru a preveni supraîncălzirea. Mergeți încet la început, asigurându-vă că încălziți întotdeauna motorul înainte de a porni în cele din urmă. Apoi, răciți-l după o cursă lungă.

Frânele

Vă puteți uita în interiorul frânei cu tambur pentru a vedea câtă plăcuță a mai rămas: majoritatea mecanicilor vă vor sfătui să o înlocuiți odată ce plăcuța are o grosime de doar 3 milimetri și să nu lăsați plăcuțele să scadă sub 1,5 mm grosime. Acest lucru va preveni orice deteriorare cauzată de contactul dintre suportul de oțel al plăcuțelor și disc.

Un alt indicator al plăcuțelor de frână uzate este cantitatea de presiune pe care o exercitați asupra pedalei pentru ca frâna să funcționeze. Este posibil ca materialul de frecare al plăcuțelor să se uzeze dacă trebuie să apăsați mai mult pe pedală. Un sunet de tip whooshing sau un gemete adânc poate semnala, de asemenea, plăcuțele uzate.

Discurile de frână trebuie, de asemenea, verificate. Sunt necesare înlocuiri dacă acestea sunt uzate subțire, adânc canelate de plăcuțe sau decolorate din cauza acumulării excesive de căldură.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și