Competiţia, denumită Olimpiadele Kaufland, s-a desfăşurat în perioada 15 septembrie 2015 – 29 februarie 2016 şi a constat în realizarea de activităţi educaţionale structurate pe patru categorii, fiecare categorie având anumite tipuri de activităţi: mediu (ecologizare, plantare, eco-bricolaj, reciclare deşeuri, protejarea resurselor şi reciclare selectivă), sport și sănătate (competiții sportive, stil de viață activ, sport şi nutriţie, pacheţelul sănătos, cumpărături inteligente şi dinţi frumoşi şi sănătoşi), creativitate și tradiții (expoziții interne, dans şi muzică, creații literare, design vestimentar, teatru şi tradiţii), ştiință, cultură și educație ( invenții, civilizaţi în trafic, prim-ajutor, orientare profesională, vizite informative, vizite culturale, educaţie financiară, internet şi estetică urbană). Prin regulamentul competiţiei a fost stabilit un număr maxim de activităţi şi un anumit punctaj pentru fiecare tip de activitate, totalizând în final un număr de 106 activităţi şi 7800 de puncte.

Înscrierea unităţilor de învăţământ în cadrul competiţiei a fost posibilă în perioada 15 septembrie -31 decembrie 2015, iar în perioada 15 septembrie 2015 – 29 februarie 2016 unităţile au putut realiza şi confirma activităţile pe platforma online prin intermediul materialelor probatoare. La nivelul fiecărei unităţi de învăţământ înscrisă în competiţie s-a format o echipă de cadre didactice care a coordonat implementarea activităţilor. În cadrul competiției fiecare activitate a trebuit să fie înscrisă pe platforma online www.olimpiadelek.ro, realizată ulterior de către o echipă formată din preşcolari sau elevi coordonaţi de un cadru didactic, iar în final activitatea trebuia confirmată prin fotografii şi/sau filmări urcate pe platformă, şcolile primind astfel un număr de puncte, în funcţie de numărul de participanţi şi de modul în care au realizat activitatea, pe baza acestor punctaje stabilindu-se clasamentul.

În cadrul competiţiei au existat două etape de premiere: una pentru primele 100 de unităţi care au realizat cele mai mari punctaje până la data de 30 noiembrie 2015 (Top Hărnicuți – 100 de premii în valoare de 2000 de euro fiecare) și alta pentru cei care au realizat cele mai mari punctaje la finalul competiţiei (Top Fruntași). Topul Fruntașilor îi include pe cei mai consecvenți 103 participanți, care au cumulat cel mai bun punctaj în baza activităților realizate până în29 februarie2016.

Acestora le-au fost acordate trei categorii de premii:

- 1 Premiul I – 40.000 de euro
- 1 Premiul II – 30.000 de euro
- 101 Premii III – 20.000 de euro

Mobilizarea unităţilor de învățământ în cadrul competiţiei a fost extraordinară, s-au înscris peste 1300 de unităţi şi au fost realizate şi confirmate peste 50.000 de activităţi.

Pentru participanţi, elevi şi cadre didactice, această competiţie a însemnat foarte mult, s-a consolidat munca în echipă, s-au descoperit talente, s-au acumulat noi cunoștințe, s-a stimulat creativitatea, ingeniozitatea, spiritul civic şi cel competiţional, totul realizându-se într-un cadru relaxat al unei activităţi extraşcolare.

Participarea Şcolii „Dr. Ioan Mihalyi de Apşa” în cadrul acestei competiții a fost una de succes, concretizată prin rezultatele deosebite obținute.

Şcoala noastră s-a înscris în competiţie cu o echipă formată din 23 de cadre didactice, iar în privinţa elevilor, toţi cei peste 800 de elevi şi preşcolari din unitate au participat cel puţin la o activitate din cadrul competiţiei.

În prima etapă de premiere din cadrul competiţiei, Şcoala „Dr. Ioan Mihalyi de Apşa”a ocupat locul 50 la nivel naţional, locul I în judeţul Maramureş, având peste 90 de activităţi efectuate până la data de 30 noiembrie 2015 şi un punctaj de peste 6000 de puncte.

În etapa a doua etapă de premiere, Top Fruntaşi, şcoala noastră a obţinut locul 10 la nivel naţional (premiul III), locul I în judeţul Maramureş şi singura şcoală din judeţ care a obţinut un premiu în această etapă a competiţiei din cele peste 1100 de şcoli înscrise.

Rezultatele deosebite obţinute de şcoala noastă în această competiţie se datorează elevilor noștri, care au dat dovadă de implicare, de seriozitate şi creativitate, părinţilor care ne-au sprijinit şi nu în ultimul rând entuziasmului echipei de cadre didactice, care a dovedit încă o dată că este o adevărată echipă, care se poate mobiliza şi îşi poate îndeplini obiectivele cu mult succes.