Datele statistice relevă că ponderea elevilor clasei a XII-a care au obținut note peste 5 este următoarea: 61,36% la Limba română (procentaj superior celui de anul trecut: 52,80%), 75,49% la Limbă maternă (cu aproape 8 procente în plus față de 2014— 67,78%), 52,49% la proba obligatorie a profilului — Matematică sau Istorie (procentaj superior față de 2014— 42,51%), respectiv 60,30% la probă la alegere a profilului (cu peste 7 procente în raport 2014— 53,92%).

Situația notelor peste 5 la clasa a XI-a, potrivit datelor centralizate, se prezintă astfel: Limba română — 51,77% (în creștere cu peste 7 procente față de 2014 — 44,22%), proba obligatorie a profilului/ Matematică sau Istorie — 42,35% (în creștere cu peste 6 procente față de anul trecut — 36,32%) și Limba maternă — 56,97% (în scădere față de 2014— 62,42%).

Rata de participare la clasa a XI-a a fost de 86,41% (128.052 de elevi prezenți din 148.143 de elevi înscriși), respectiv 83,31% la clasa a XII-a (147.454 de elevi prezenți din 177.000 de elevi înscriși), arată sursa citată.

Totodată, în comunicat se precizează că elevii clasei a XI-a nu au susținut probă la alegere, având în vedere că aria de acoperire a disciplinelor nu este similară celei de clasa a XII-a.

Scopul simulării probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât și pentru clasa a XII-a, este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte, ajutorul acordat acestora pentru a conștientiza nivelul de pregătire, înainte de Bacalaureat, și de a lua măsuri în consecință pentru îmbunătățirea rezultatului final.

Subiectele au fost unice, la nivel național, respectiv diferențiate, în funcție de filieră, profil și specializare, fiind elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, în conformitate cu modelele de subiecte publicate încă din luna noiembrie 2014 pe site-ul subiecte2015.edu.ro.

Notele obținute la simulările naționale se pot trece în catalog, doar la solicitarea elevului. De asemenea, rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.


Preluare: AgerPres

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și