Angajații MaraNord au cele mai mici salarii dintre toți angajații aflați din Primărie și din instituțiile din subordinea Consiliului local. Aceștia nu beneficiază de normă de hrană și nici de vouchere de vacanță. Ba mai mult, șoferii declară că nu le sunt plătite în integralitate orele suplimentare sau zilele festive: sâmbătă, duminică sau sărbători legale.

În medie, un șofer de la Mara Nord încasează un salariu net în sumă de aproximativ 2.000 lei / lună. Aceasta, în condițiile în care programul de lucru este pe schimburi: schimbul 1 începe la ora 5 dimineața și se încheie la ora 15:00, iar schimbul 2 începe programul la or 15:00 și se încheie la ora 12 noaptea. Taxatoarele lucrează pe salariul minim pe economie.

Condițiile de muncă nu sunt printre cele mai bune (autobuze vechi, frig în hala de reparație etc.), iar răspunderea acestora este una foarte mare: zilnic sunt transportați sute de pasageri iar șoferii sunt obligați să parcurgă teste psihologice complexe și vizite medicale în fiecare an, să își reînnoiască atestatului o dată la cinci ani etc.

Conducerea societății MaraNord încearcă de mai multă vreme să angajeze noi șoferi în cadrul firmei, însă aproape nimeni nu dorește să se angajeze, având în vedere salariul mic și condițiile grele de muncă.

Contactat de Sighet 247, directorul societății MaraNord, ing. Grigore Șteț, a declarat că a avut mai multe discuții cu angajații dar și cu Primarul, și a promis că începând cu 1 aprilie a.c., angajații vor primi norma de hrană în plus la salariu. Totodată, acesta a mai spus că va solicita Consiliului local Sighet mărirea subvenției anuale, aceasta fiind singura soluție prin care salariile angajaților se vor putea mări.

Directorul Grigore Șteț a declarat că duce o luptă grea cu diverse persoane care fac transport pirat și acoperă toate traseele autobuzelor MaraNord, arătând că nu are niciun sprijin din partea Poliției locale, deși a solicitat de mai multe ori intervenția acestora, însă polițiștii locali nu prea au dat curs acestor solicitări. din cauza piraților, societatea MaraNord pierde foarte mulți călători, iar încasările din bilete sunt mult mai mici decât ar fi dacă s-ar stârpi pirateria.

Dacă societatea va ajunge la un consens cu Consiliul local, rămâne de văzut la aprobarea bugetului, care va avea loc cel mai probabil la sfârșitul acestei luni.

Citește și

loading...