Atât familia fetiței cât și bărbatul căzut în apă au declarat pentru Sighet 247 că vor acționa în judecată atât Primăria Sighet cât și pe primarul Horia Scubli, acuzându-l de neglijență criminală, urmând a solicita despăgubiri. Acestea vin în contextul în care de mai multe luni s-au făcut numeroase sesizări cu privire la starea precară a podului (traverse de lemn putrede, mai multe cabluri de oțel care susțin podul rupte etc), primarul nefăcând nimic în acest sens.

Ca urmare a incidentului, autoritățile, în primă fază, au închis podul timp de mai bine de o zi, efectuând câteva reparații urgente, înlocuind câteva traverse putrede ale podului cu altele și cu câteva bucăți de tablă. Primarul municipiului Sighet, Horia Scubli, a declarat pentru axanews.ro că „odată cu reabilitarea, podul va fi din metal, iar calea de rulare va fi dintr-un fel de tablă cu striaţii. Lucrările se realizează strict din fonduri de la bugetul local, respectiv 160.000 de lei”.

Puntea suspendată peste râul Iza din parcul „Grădina Morii” este o emblemă pentru municipiul Sighet și, totodată, un punct important de atracție atât pentru sigheteni cât și pentru turiștii veniți în zonă. Farmecul acestui pod este dat de însăși construcția acestuia, îmbinare perfectă între metal și lemn. Din păcate, primarul Scubli nu poate înțelege aceste aspecte, sau ce înseamnă clădiri sau construcții de patrimoniu sau de artă. Pentru dânsul, probabil că artă înseamnă a monta un ditamai cui hidos pe aleea pietonală de lângă Primărie, de a instala un panou odios cu ”Lacătele iubirii” în parcul „Grădina Morii” sau de a azvârli un scaun sinistru într-un giratoriu, să râdă o țară întreagă de Sighet și de locuitorii acestuia.

Dânsul, fiind inginer în lemn, ar trebui să știe că există și alte soluții tehnice care să nu afecteze peisagistica zonei, cum ar fi înlocuirea actualelor traverse de lemn uzate cu altele din lemn plastifiat (lemn compozit), care nu este afectat în niciun fel de intemperii. Acest lemn plastifiat se utilizează la terasele exterioare, rezistând mulți ani de zile la intemperii: ploaie, soare, zăpadă, ger. Plus că acest material nu este foarte scump, costând undeva în jur de 40 de euro / mp, probabil mai ieftin decât tabla.

Primarul Horia Scubli a arătat că lucrările de reparație la podul suspendat vor costa aproximativ 160.000 lei. În acest buget s-ar încadra foarte ușor înlocuirea cablurilor de oțel rupte, care susțin podul, cât și montarea unei căi rulante din lemn plastifiat, nu cu panouri de tablă. Totodată primarul a mai declarat pentru axanews.ro că „în zonă, avem probleme cu nişte ţigani, care nu sunt nici măcar din Sighetu Marmaţiei. Ei obişnuiesc să sustragă lemnele de pe pod”. Îl întrebăm pe Primar: dacă „țiganii”, așa cum îi numește dânsul, fură lemnul de pe pod, oare nu vor fura și tabla? Că mă gândesc că într-o noapte va parca o dubiță cu remorcă având numere de Sălaj și se va fura întreaga cale rulantă din tablă pentru fier vechi.

Subsemnatul, în calitate de sighetean dar și de consilier local, mă opun vehement la ideea de a înlocui lemnul din calea rulantă a podului cu tablă. Rugămintea mea este ca toți sighetenii să îi scrie Primarului Horia Scubli pe contul domniei sale de Facebook (eu am fost blocat pe Facebook de către Primar în urmă cu câteva luni) să renunțe la ideea de a monta tablă pe pod și să adopte soluția montării de lemn plastifiat pentru calea rulantă.