Ce va face forța de muncă mâine, cât de deșteaptă va fi, ce valoare adăugată ar putea furniza?

Ce decalaje vom avea față de statele europene care au continuat să trimită copiii la școală și cum le vom putea recupera?

Vă dau un singur exemplu, cătunul Cornățea, unde peste 100 de locuitori nu au acces la curent electric, iar 30 de copii ajungeau cu greu la școala din Poienile de Sub Munte, acum orele lor online nu există. Din păcate în multe zone ne confruntăm cu această Românie. Nu mai trebuie să stăm confortabili în canapelele noastre de la oraș.

Mă voi lupta din Parlament pentru o educație accesibilă și echitabilă pentru toți copiii din România!

În această perioadă extrem de prost gestionată nu doar că am crescut decalajul între majoritatea copiilor din România și celelalte state UE, ci am crescut decalajul și între copiii României.

Este adevărat că unii profesori fac minuni cu aceste ore online, dar mulți dintre dascăli, așa cum spune însuși ministrul educației nu se descurcă sau orele nu se fac.

Trebuie să avem repere, obiective clare și ce înseamnă cu adevărat România educată, această dorință să nu fie doar o poveste goală. Tot acest proces presupune acțiuni de etapă, evaluarea măsurilor luate și unde este necesar să mai acționăm pentru îmbunătățirea școlii românești.

Asistăm cu uimire la numărarea tabletelor și școlilor cu conexiune la internet pe care Guvernul o tot face de mai bine de 7 luni, deoarece pandemia nu a început de ieri sau de azi, a început din 11 Martie și Guvernul a decis atunci ca măsură imediată pentru evitarea pericolului închiderea unităților de învățământ, împotriva oricăror recomandări ale Organizației Mondiale a Sănătății.

Cu toate acestea, nu s-a investit real în formarea profesorilor, nu am lărgit clasele, nu am făcut o procedură de lucru unitară pentru decalarea orelor, nu am făcut programe care să ne spună ce se întâmplă cu elevii după școală, nu ne-am pus problema că probabil unul dintre părinți renunță la locul său de muncă pentru a sta acasă și a avea grijă de copil.

Ne vedem acum nevoiți să implementăm rapid și bine Programul: Copiii la Școală și părinții la serviciu!

Este cu atât mai alarmantă și inexplicabilă această situație cu cât România începe școala cel mai târziu din uniunea europeană.

Cel mai grav este că autoritățile privesc școala ca o instituție ce poate fi închisă oricând, începând de la cea mai mică zăpadă până la pandemie, dar în tot acest timp lăsăm deschise multe alte lucruri care ne expun mult mai mult pericolului.

Trebuie să conștientizăm că este vital să ne protejăm bunul cel mai valoros al unei societăți, anume generația de mâine, și nici într-un caz să declarăm cu lejeritate că școala oricum nu se face și mai bine o închidem.

Nu putem deroba Guvernul și ministerul educației de această responsabilitate și să pasăm toată responsabilitatea de a-și educa copiii pe umerii părinților. Știm cu toții cu ce lipsuri se confruntă majoritatea școlilor, profesorilor, familiilor și elevilor din România.

Ceea ce se întâmplă acum cu educația online este o rușine gravă.

Din 6 Decembrie scoatem Maramureșul și România din Criză!

Votează PRO România!

În Parlamentul României trebuie să fie produsă cu adevărat o schimbare!

Viorica Marincaș – Candidat la Camera Deputaților.



Articol comandat de Partidul PRO România Maramureș, CMF 11200008

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și