Disponibilizările vizează în special angajați din administrație, dar cel mai probabil vor fi și în rândul personalului navigant.

Primul pas a fost făcut prin declanșarea procesului de plecări voluntare. Astfel, angajații dispuși să plece au primit salarii compensatorii. Până acum, aproximativ 150 de persoane ar fi accesat această facilitate.

Oficial, pentru acest an sunt estimate pierderi de peste 300 de milioane de lei, însă gaura din bugetul companiei s-a putea adânci și mai mult în funcție de evoluția crizei sanitare. Compania ar avea șanse de revenire abia în 2024.

Planuri pentru concedieri și reînnoirea flotei la TAROM s-au făcut de mai mulți ani, dar pandemia și criza economică au determinat compania să ia mai în serios ideea de restructurare.

Motivele sunt cele pe care le au în prezent companiile aeriene la nivel global – avioanele zboară mai puțin, destinațiile sunt tot mai puține din cauza restricțiilor, oamenii nu mai cumpără sau anulează biletele de avion.

Pe de altă parte, la TAROM trebuie regândite contractele cu partenerii. Strategia de modernizare a flotei, o idee bună când a fost începută pentru că viza avioane cu consum mai mic, mai performante și mai ușor de operat, este în impas acum. Din cauza reducerii încasărilor din vânzarea de bilete, trebuie să fie regândit și planul de reînnoire a flotei. Avioanele pentru care s-a semnat contract sunt în leasing operațional, iar TAROM trebuie să plătească lunar sau trimestrial către firmele de la care le-au închiriat rate pentru operarea acestor avioane, ceea ce ridică noi probleme.

Citește și

loading...