Sighetenii vor avea până la finele acestui an două noi parcări publice, la care se va mai adăuga una privată. Primarul municipiului, Horia Scubli, susţine că pentru şoferi se pregătesc noi sensuri giratorii, dar se montează obstacole pentru a nu se mai parca pe trotuare. Orice şofer maramureşean ştie că parcarea pe trotuar în Sighet este o problemă. Şi asta din cauza lipsei locurilor de parcare amenajate, lipsă care este dată de absenţa terenurilor unde să se mai poată amenaja locuri de parcat maşina.Sighetenii vor avea până la finele acestui an două noi parcări publice, la care se va mai adăuga una privată. Primarul municipiului, Horia Scubli, susţine că pentru şoferi se pregătesc noi sensuri giratorii, dar se montează obstacole pentru a nu se mai parca pe trotuare. Orice şofer maramureşean ştie că parcarea pe trotuar în Sighet este o problemă. Şi asta din cauza lipsei locurilor de parcare amenajate, lipsă care este dată de absenţa terenurilor unde să se mai poată amenaja locuri de parcat maşina.
Tocmai aceste neajunsuri, dar şi îngustimea străzilor din acest municipiu fac ca administraţia locală să nu poată face transport în comun decât cu microbuze. La ora actuală există două microbuze, cu normă de poluare 0. „În Sighet se lucrează acum la sensuri giratorii, vom avea până la finele anului două parcări publice şi una privată. În plus, montăm obstacole ca să nu mai urce maşinile pe trotuar. Noi nu avem bulevarde ca în Baia Mare, la noi străduţele sunt înguste. Am încercat un proiect pe troleibuze, dar am picat la studiul de trafic. Astfel că transportul în comun în Sighet va fi numai din microbuze. Avem două microbuze, dar noi sperăm să avem şase anul viitor. Plus că mai e o problemă. Autobuzele nu se umplu, iar un microbuz este de patru ori mai economic decât orice autobuz”, a spus Scubli, pentru Glasul Maramureşului.
Primarul oraşului de pe Tisa a adus în discuţie şi autobuzele electrice. Scubli spune că acestea sunt foarte scumpe, undeva către 700.000 euro, iar un set de acumulatori ajunge la 200.000 euro, în condiţiile în care aceştia trebuie schimbaţi la fiecare trei sau patru ani. „Dacă vrei să fii friendly cu mediul, atunci asta implică nişte costuri foarte ridicate pe care nu oricine şi le permite. Trebuie să fii bogată ca administraţie ca să îţi permiţi aşa ceva. Am depus acest proiect la ministerul condus de Sevil Shaiddeh şi aşteptăm să primim finanţarea. Vor fi microbuze cu norma de poluare euro 6”, a concluzionat primarul Sighetului.
Tocmai aceste neajunsuri, dar şi îngustimea străzilor din acest municipiu fac ca administraţia locală să nu poată face transport în comun decât cu microbuze. La ora actuală există două microbuze, cu normă de poluare 0. „În Sighet se lucrează acum la sensuri giratorii, vom avea până la finele anului două parcări publice şi una privată. În plus, montăm obstacole ca să nu mai urce maşinile pe trotuar. Noi nu avem bulevarde ca în Baia Mare, la noi străduţele sunt înguste. Am încercat un proiect pe troleibuze, dar am picat la studiul de trafic. Astfel că transportul în comun în Sighet va fi numai din microbuze. Avem două microbuze, dar noi sperăm să avem şase anul viitor. Plus că mai e o problemă. Autobuzele nu se umplu, iar un microbuz este de patru ori mai economic decât orice autobuz”, a spus Scubli, pentru Glasul Maramureşului. Primarul oraşului de pe Tisa a adus în discuţie şi autobuzele electrice. Scubli spune că acestea sunt foarte scumpe, undeva către 700.000 euro, iar un set de acumulatori ajunge la 200.000 euro, în condiţiile în care aceştia trebuie schimbaţi la fiecare trei sau patru ani. „Dacă vrei să fii friendly cu mediul, atunci asta implică nişte costuri foarte ridicate pe care nu oricine şi le permite. Trebuie să fii bogată ca administraţie ca să îţi permiţi aşa ceva. Am depus acest proiect la ministerul condus de Sevil Shaiddeh şi aşteptăm să primim finanţarea. Vor fi microbuze cu norma de poluare euro 6”, a concluzionat primarul Sighetului.
Preluare: infomm.ro