Porumbul se găsește sub diferite forme, boabele sale fiind procesate pentru obținerea mălaiului, a siropului, uleiului și a chipsurilor de tip tortilla.

Știai că...

...banalul porumb conține 73% apă și nu are deloc gluten?

Bogat în substanțe nutritive

Dacă tu îl consumi doar pentru că îți place gustul său, ei bine, află că porumbul este bogat în fibre insolubile (reglează tranzitul intestinal și accelerează eliminarea din organism a toxinelor și a substanțelor cu risc cancerigen): hemiceluloză, celuloză și lignină. De asemenea, acest aliment conține carotenoide, minerale (magneziu, fosfor, zinc, cupru), carbohidrați, proteine (zeine). Porumbul mai are în conținut calorii și zaharuri puține, acizi grași Omega-3 și Omega-6. Porumbul dulce reprezintă o sursă benefică de B3, B5, B6, ceea ce ajută să ai doza necesară de energie pentru întreaga zi. Pentru că în porumb se regăsește o mare cantitate de apă și pentru că este slab caloric, acestea se recomandă și ca aliment contra luptei cu kilogramele în plus.

Îmbunătățește vederea

Consumul de porumb fiert ajută la sănătatea ochilor. Datorită compușilor săi bogați în carotenoide, zeaxantină și luteină, porumbul este un adevărat aliat pentru vedere. Oamenii de știință asociază nivelul crescut de carotenoide din sânge cu reducerea riscului de cataractă și degenerare maculară (retina începe să se deterioreze și nu mai poate capta corespunzător imaginile din mediul inconjurător), notează authoritynutrition.com.

Sursă naturală pentru o viață lungă și sănătoasă

În loc să consumi alimente procesate, pline de E-uri, mai bine revii la hrana provenită de la țăranii autohtoni. Așadar mânâncă cereale integrale (spre exemplu, porumb), fructe și legume de sezon. Elimină din dieta ta zilnică mâncarea plină de calorii, zahărul, făina albă, conservele, grăsimile saturate, carnea grasă, băuturile carbogazoase. Astfel vei preveni riscul de obezitate, hipertensiune, boli cardiovasculare, diabet și cancer. Alege să trăiești sănătos mâncând alimente slab calorice, dar pline de substanțe nutritive. Nu uita de hidratare (porumbul conține multă apă), odihnă și să faci zilnic exerciții fizice potrivite vârstei tale.

Bine de știut!

Nu consuma porumbul fiert în combinație cu unt sau cremă de brânză pentru că este posibil să te îngrași. În schimb, îl poți amesteca cu alte alimente precum salata verde, fasolea boabe sau păstăi, mazărea, năutul sau lintea. Nu pune multă sare pe porumbul fiert sau copt pentru că riști, datorită excesului de acest mineral, să reții apa în organism.

Citește și

loading...