Scandalul care a izbucnit ├«n septembrie 2015, c├ónd produc─âtorul auto german Volkswagen a recunoscut c─â a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante, a atras aten╚Ťia asupra necesit─â╚Ťii de reformare a testelor de poluare ├«n UE.

Noul proces, cunoscut sub denumirea de emisii generate ├«n condi╚Ťii reale de condus (Real Driving Emissions, RDE), este destinat s─â reduc─â decalajul ├«ntre testele ├«n condi╚Ťii reale ╚Öi cele de laborator. P├ón─â acum doar testele de laborator au fost utilizate ca indicator de referin╚Ť─â pentru evaluare emisiilor poluante ale vehiculelor, iar constructorii auto utilizau o gam─â larg─â de tactici, precum deschiderea ferestrelor ╚Öi a u╚Öilor, pentru a produce rezultate mai bune dec├ót ├«n condi╚Ťii real de drum.

"Noile teste privind emisiile constituie o etap─â important─â ├«n eforturile noastre continue de a produce autovehicule mai curate ╚Öi mai sustenabile ├«n urm─âtorii ani", a declarat vicepre╚Öedintele Comisiei Europene pentru locuri de munc─â, cre╚Ötere, investi╚Ťii ╚Öi competitivitate, Jyrki Katainen.

"Pentru moment, autovehiculele cu motoare diesel fac parte din via╚Ťa noastr─â ╚Öi trebuie s─â c─âp─ât─âm iar ├«ncredere ├«n aceasta tehnologie. De aceea, existen╚Ťa unor teste noi ╚Öi mai fiabile pentru autovehiculele noi este esen╚Ťial─â", a declarat la r├óndul s─âu Comisarul pentru pia╚Ť─â intern─â, industrie, antreprenoriat ╚Öi IMM-uri, Elzbieta Bienkowska.

Noile reguli vor deveni obligatorii începând din septembrie 2017 pentru toate modelele noi de autovehicule și vor fi introduse treptat pentru toate autovehiculele noi în perioada 2018-2019.

Citește și

loading...