TAROM, având monopol pe rutele interne, şi-a permis să facă preţurile. Nu există competiţie internă. Pe aeroportul Baia Mare, probabil că TAROM va opera şi în continuare, după ce se redeschide aeroportul. Încă nu ştim. Pot să vă spun că cel mai ieftin bilet pe care îl puteai găsi pentru Baia Mare – Bucureşti era de 750 lei, dacă făceai rezervare cu un an înainte, iar preţul unui bilet putea ajunge şi la 1.300 lei”, a explicat Dorin Buda, directorul Aeroportului Internaţional Baia Mare.

Baia Mare, municipiul care conform recensământului efectuat în 2011 avea o populaţie de 123.738 de locuitori, a fost legat până acum câteva luni de capitală printr-un zbor direct operat de Tarom, preţul unui bilet fiind de circa 300 de euro. În afară de zborul cu avionul, băimărenii mai aveau posibilitatea de a conduce aproximativ 10 ore până în Bucureşti, un astfel de drum costând peste 500 lei. Dar, în acest caz, vorbim de multe ore pe drum, oboseală la volan şi mulţi nervi în trafic. De tren nici nu mai are rost să vorbim.

„Maramureşenii să stea liniştiţi, că vor avea şi ei zboruri ieftine”

O veste bună este că, din primăvara anului viitor, vom avea şi alte opţiuni. Conducerea Aeroportului Internaţional Baia Mare a făcut public faptul că sunt trei operatori low-cost cu care se poartă tratative şi anume Wizz Air, Ryanair şi Blue Air, unul din aceştia trei urmând să opereze şi în Baia Mare.

„Operatorul low-cost o să îl anunţăm la momentul potrivit. Suntem în tratative avansate. Maramureşenii să stea liniştiţi, că vor avea şi ei zboruri ieftine în străinătate. Legat de aeroport, pot să vă spun că lucrările nu s-au finalizat în 26 septembrie, noul termen fiind jumătatea lunii octombrie. Nu au fost finalizate în 26 septembrie, pentru că nu s-a primit ordinul de scoatere din fondul forestier al pădurii. Din ce am înţeles, defrişarea masei lemnoase ar dura undeva la şapte zile. Lucrările sunt gata, mai puţin drumul perimetral şi gardul care trebuie ridicat. Marcajele pe pistă se vor face după ce terminăm cu totul. Aşteptăm să vină cei care mută echipamentele. Am vorbit deja cu cei de la Romatsa şi aşteptăm”, a mai precizat Dorin Buda.

Reamintim că, la finalizarea lucrărilor pe acest aeroport, pista de decolare-aterizare modernizată va avea 2.150 de metri lungime şi 45 de metri lăţime, precum şi o portanţă de minimum PCN 57. Căile de rulare şi platforma de îmbarcare-debarcare vor fi şi ele modernizate şi aduse în parametri similari. Finanţarea acestor investiţii deosebit de importante pentru Aeroportul Baia Mare, dar şi pentru economia judeţului Maramureş, este asigurată în proporţie de 85% de către Uniunea Europeană, 13% de către Guvernul României şi 2% de către Consiliul Judeţean Maramureş.


Preluare: Infomm.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și