Nucile ┼či alunele
Studii recente arat─â c─â includerea nucilor ┼či alunelor ├«n dieta zilnic─â reduce riscul de diabet cu p├ón─â la 21%. Un pumn de nuci, migdale ┼či caju pe zi face minuni, furniz├ónd gr─âsimi s─ân─âtoase esen┼úiale ┼či potolind senza┼úia de foame. ├Än plus, cei care consum─â alune ┼či nuci cu regularitate au un risc mai mic de boli cardiovasculare.

Fasolea
O por┼úie de fasole ├«n fiecare zi ├«i ajut─â pe cei care au diabet de tip 2 s─â ┼úin─â sub control nivelurile de zaharuri din s├ónge ┼či reduce riscul de infarct. Fasolea este recomandat─â diabeticilor datorit─â indexului glicemic sc─âzut. Din cauza combina┼úiei de carbohidra┼úi benefici, proteine slabe ┼či fibre solubile, fasolea regleaz─â nivelurile de zah─âr din s├ónge.

Fulgii de ov─âz
Un mic dejun pe baz─â de fulgi de ov─âz este benefic pentru diabetici, ┼úin├ónd sub control nivelurile de zah─âr din s├ónge. Un tip de fibr─â reg─âsit─â ├«n ov─âz, Beta-Glucan, face minuni pentru cei care sufer─â de diabet. Ov─âzul este bun pentru inim─â ┼či con┼úine fibre solubile ce ├«ncetinesc eliberarea glucozei ├«n s├ónge, regl├ónd astfel nivelul de zaharuri din organism.

Legume cu frunze verzi
O diet─â bogat─â ├«n legume cu frunze verzi reduce riscul de diabet de tip 2. Spanacul, napii, varza alb─â ┼či furajer─â, broccoli, l─âptucile - toate aceste legume sunt s─ârace ├«n calorii ┼či carbohidra┼úi. Cel pu┼úin o por┼úie ┼či jum─âtate de legume verzi pe zi reduce diabetul cu p├ón─â la 14%.

Citricele
Conform celor mai recente studii, diabeticii sufer─â de caren┼ú─â de vitamina C, prin urmare citricele bogate ├«n antioxidan┼úi sunt o idee excelent─â pentru o gustare. Grepfrutul, portocalele, l─âm├óile ┼či l─âm├óile verzi au propriet─â┼úi asem─ân─âtoare cu insulina, fiind benefice pentru cei care sufer─â de diabet de tip 2.

Albu┼čul
Ou─âle sunt alimente perfecte pentru masa muscular─â deoarece con┼úin cele mai bune proteine. Albu┼čurile previn diabetul de tip 2, fiind bogate ├«n proteine slabe ┼či s─ârace ├«n carbohidra┼úi.

Iaurtul slab
Iaurtul ideal pentru diabetici este cel s─ârac ├«n gr─âsimi ┼či zah─âr. Ace┼čtia pot savura iaurtul ├«n care vor ad─âuga buc─â┼úele de fructe ┼či ├«ndulcitor artificial. De asemenea, iaurtul slab poate ├«nlocui maioneza din sandvi┼čuri.

Pe┼čtele
Cercet─âtorii afirm─â c─â pe┼čtele spore┼čte sensibilitatea la insulin─â din cauza con┼úinutului de acizi gra┼či omega 3. Surs─â excelent─â de proteine slabe, pe┼čtele reduce concentra┼úia de glucoz─â din s├ónge ┼či, astfel, riscul de diabet.

Somonul s─âlbatic
Somonul s─âlbatic, bogat ├«n acizi gra┼či omega 3, contribuie la reducerea inflama┼úiilor ┼či scade nivelurile de zah─âr din s├ónge. Acizii omega 3 reduc de asemenea riscul bolilor cardiovasculare.

Ceaiul verde
Inflama┼úiile cronice - cauzate de alimente bogate ├«n gr─âsimi, de lipsa de mi┼čcare ┼či de o diet─â deficitar─â ├«n fructe ┼či legume - cre┼čte riscul de infarct ┼či scade capacitatea corpului de a absorbi zah─ârul din s├ónge. O solu┼úie simpl─â este consumul de ceai verde, bogat ├«n flavonoizi ce combat inflama┼úiile ┼či stimuleaz─â activitatea insulinei. O cea┼čc─â de ceai verde pe zi are efecte imediate.

Echipa de consilieri Pro Romania Sighetu Marmatiei

Echipa de consilieri Pro Romania Sighetu Marmatiei

Citește și

loading...