CNAS a făcut un nou apel la furnizorii de servicii medicale ca, în momentul în care există asemenea probleme, acestea să fie semnalate în cel mai scurt timp la centrul de asistență, pentru a oferi suportul necesar pentru remedierea lor.

Potrivit unui comunicat de presă al CNAS, cea mai frecventă problemă identificată în funcționarea cardului de sănătate a apărut la furnizorii de servicii medicale care utilizează alt soft decât cel pus la dispoziție în mod gratuit de CNAS. "Acesta a fost motivul pentru care CNAS a invitat dezvoltatorii de soft la o serie de întâlniri pentru a oferi detalii despre modul în care se poate realiza compatibilizarea softurilor achiziționate de furnizori cu sistemul cardului de sănătate", se arată în comunicatul de presă.

În ceea ce privește medicii de familie, CNAS afirmă că aceștia au o importanță deosebită în sistemul de sănătate, pentru că interacționează cel mai mult cu pacientul, însă, ca toți ceilalți furnizori de servicii medicale în contract cu casele de asigurări, trebuie să respecte regulile.

"În această perioadă, prin eforturile comune ale caselor de asigurări și ale furnizorilor de servicii medicale, trebuie să ne asigurăm că nu creăm disconfort asiguraților care apelează la servicii medicale în perioada de demarare a cardului de sănătate", a declarat președintele CNAS, Vasile Ciurchea, citat în comunicatul de presă.

Reprezentanții CNAS spun că există furnizori care au ignorat perioada de probă a cardului, refuzând utilizarea de către asigurații care le-au prezentat pentru validarea serviciilor medicale primite.

CNAS mai precizează că orice furnizor de servicii medicale în contract cu casele de asigurări operează de mult timp în platforma informatică (PIAS). Sistemul cardului este o funcționalitate care completează această platformă. "Ca orice lucru nou, implică atenție, dar nu necesită cunoștințe avansate de specialitate", se arată în comunicatul CNAS.

Federația Națională a Patronatelor Medicilor de Familie a apreciat joi drept "greoi și defectuos" modul de funcționare a sistemului informatic folosit în cazul cardului de sănătate și a acuzat "informatizarea agresivă impusă de Casa Națională de Asigurări de Sănătate".

Potrivit federației, de aproape două luni, medicii de familie lucrează cu cardurile, dar pe măsură ce tot mai mulți folosesc sistemul acesta se blochează, ajungând "să stea cu un pacient zeci de minute fără să poată să-i ofere acestuia serviciile medicale reale de care are nevoie".

Începând de vineri, se introduce în sistemul sanitar cardul de sănătate, un proiect informatic nou al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.


Preluare: AgerPres

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și