1) pe strada Ioan Buteanu (strada din lateralul supermarketului „Carrefour”) se va renunța la circulația în sens unic (așa cum este în prezent) și se va trece la circulație în ambele sensuri, pentru a decongestiona circulația de pe strada Bogdan Vodă (DN 18) și totodată a reduce aglomerația din sensul giratoriu din „BIG”. În acest sens, pe toată lungimea străzii oprirea va fi interzisă pe ambele sensuri de circulație, montându-se indicatoarele corespunzătoare.

Din păcate, nici Poliția rutieră, nici cea locală nu tare își dau interesul în ceea ce privește sancționarea șoferilor care opresc, staționează și parchează neregulamentar, probabil neavând chef de lucru. Aceste opriri sunt principala cauză pentru care în Sighet se circulă foarte anevoios și există multiple blocaje în trafic.

2) În urmă cu câteva luni în cadrul Comisiei s-a luat decizia de a se institui oprirea interzisă pe strada Gh Lazăr (de la intersecția cu str. Eroilor și până după intersecția cu str. Mihai Eminescu). Această decizie a fluidizat circulația și a îmbunătățit vizibilitatea în intersecția cu str. M. Eminescu, care era sufocată de mașini parcate, având în vedere că exact în intersecție este o clinică dentară cu foarte puține locuri de parcare proprii.

În cadrul Comisiei s-a luat decizia de a se prelungi zona în care oprirea să fie interzisă pe ambele sensuri în continuarea străzii, astfel: str. Szilagyi Istvan (toată strada) și str. Lucian Blaga (până după intersecția cu str. Balc Vodă). Decizia s-a luat ca urmare a faptului că strada este una relativ îngustă și cu trotuare foarte strâmte, totodată fiind o stradă foarte circulată în ambele sensuri, aceasta preluând mare parte din traficul greu ce tranzitează municipiul pe axa est-vest. Totodată, pe această stradă urmează a se monta relantoare de viteză (praguri), din cauza faptului că în special seara și noaptea există unii șoferi care circulă cu viteze amețitoare, punându-i în pericol pe toți participanții la trafic.

„Această decizie este una foarte bună, care va fluidiza foarte mult traficul rutier. Aceeași decizie am propus-o și pe str. Al. Ivasuc și acum pe acea stradă se circulă fluent, constant și fără blocaje. În cadrul Comisiei s-a pus întrebarea că unde vor parca riveranii sau vizitatorii acestora. Răspunsul este unul foarte simplu: în curte sau pe străzile adiacente, mai puțin circulate. Nu putem transforma strada în parcare privată și să blocăm traficul rutier. Partea carosabilă este pentru circulație, nu pentru parcare”, a declarat pentru Sighet 247 consilierul local Nicolae Iuga.

3) pe str. Tepliței (DN 18), la stația de autobuz din dreptul imobilului cu nr. 63 se va plasa o trecere pentru pietoni. Aceasta este necesară întrucât în zona respectivă, pe un sector de cca 2 kilometri, nu există nicio trecere pentru pietoni, locuitorii fiind nevoiți să traverseze pe unde apucă, expunându-se pericolului de a fi accidentați. Propunerea consilierului local Nicolae Iuga ca în zona Teplița - Cămara să fie montate câteva relantoare de viteză, având în vedere că prin zona respectivă se circulă cu viteze de peste 100 - 140 km/h (în special noaptea) a fost amânată la discuții pentru o ședință ulterioară.

În cadrul ședinței Comisiei au mai fost luate și alte decizii, ca urmare a propunerilor venite din partea cetățenilor municipiului.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și