„Înainte să ajungă la spital, oamenii trebuie să-și sune medicul de familie și împreună să stabilească un tratament, iar în caz că acesta nu-și face efectul, medicul de familie trebuie să contacteze medicul specialist și împreună să stabilească un nou tratament. În cazul în care nici acesta nu dă rezultate, abia atunci trebuie să vină la spital. Se preiau doar cazurile urgente și se tratează numai diagnosticele severe. Trebuie să se evite cât de mult posibil contactul direct cu personalul medical”. a spus managerul Dan Dunca.

Spitalul Municipal Sighet se confruntă în această perioadă, ca majoritatea unităților spitalicești din țară, cu insuficiența echipamentelor și materialelor sanitare de protecție, dar și cu procedurile de achiziție.

„Serviciul de achiziție publică lucrează în permanență, avem lansate 8 comenzi la mai mulți furnizori, din păcate foarte multe dintre acestea se anulează deoarece li se anulează și lor importurile. Căutăm peste tot, însă nu prea sunt stocuri disponibile în țară, iar când găsim, ni se livrează doar o treime din cantitățile pe care le solicităm și pe care le folosim lunar. Sperăm ca acum, odată cu reducerea activității la Urgențe, să reușim să în două săptămâni să facem stocuri, astfel încât peste 14 zile să putem reporni activitatea și să avem în dotare toate cele necesare.” a spus managerul Dan Dunca.

Spitalul Municipal Sighet a primit, din partea Consiliului Local, suma de 300.000 lei, în vederea achiziționării de materiale sanitare de protecție necesare personalului medical aflat în prima linie în lupta cu Covid 19.

De asemenea, mai mulți agenți economici, dar și simpli cetățeni, s-au mobilizat și au donat bani, dar și echipamente specifice, necesare personalului medical.


Preluare: Radiocluj.ro - Mihaela Botiz

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și