Măsura a intrat în vigoare de la 1 iulie. Pentru că mulți dintre șoferi nu s-au vaccinat anti-COVID, carantinarea lor, după fiecare cursă externă, va aduce pierderi financiare majore, se plâng reprezentanții firmelor de transport.

Vlad Betea, administratorul unei firme de transport: Ne vedem într-o situație foarte dificilă, având în vedere că nu avem nicio posibilitate de a-i obliga să se vaccineze pe șoferi. Vom avea pierderi considerabile, având în vedere că e o situație pe care nici nu știm cum să o gestionăm.

Transportatorii români sunt într-o situație dificilă. Pe de o parte, nu își pot obliga angajații să se vaccineze, pe de altă parte, în lipsa șoferilor imunizați anti-COVID, riscă să piardă din contracte.

Adrian Pop, reprezentantul unei firme de transport: Sunt contracte la oră, la minut, mai ales cei din automotive... Toți o să înregistreze niște pierderi de nu ne putem gândi. Un abuz, în ultima perioadă, în țara noastră, în domeniul transportului, din abuz în abuz se trece.

De la 1 iulie 2021 șoferii de TIR nevaccinați nu mai sunt exceptați de la carantină. Odată reveniți din țări cu risc epidemiologic ridicat, vor fi obligați să intre până la 14 zile în carantină. În județul Arad, spre exemplu, doar 10% dintre transportatori s-au imunizat până acum.

Șofer: Când o fi sigur vaccinul, atunci o să mă vaccinez.

Șofer: Eu cred că nu e o idee bună să ne oblige, asta numai dacă vrem noi. Nu poate să te oblige să faci așa ceva... Hai să fim serioși acuma. Cum să mă oblige?

Horea Timiș, director DSP Arad: Înainte dacă erau exceptați, acuma trebuie să îndeplinească aceleași condiții ca oricare cetățean, adică să fie vaccinați, să aibă un test PCR etc. Lucru care pune în dificultate transportatorii, deoarece cam 10-15 la sută din personalul transportatorilor este vaccinat.

Șofer: Majoritatea pe care îi știu nu sunt vaccinați.

Șofer: Eu sunt vaccinat. Habar n-am! Fiecare face ce vrea.

Șofer: E opțiunea fiecăruia să aleagă dacă vrea să se vaccineze sau nu. Eu, unul, din punctul meu de vedere, nu mă voi vaccina și nici copiii mei.

De teamă că noile reglementări i-ar putea falimenta, transportatorii nu exclud varianta de a da statul în judecată.


Preluare: Digi24.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și