Serviciul de Telecomunicaţii Speciale susţine că în situaţia unui apel la 112, STS nu identifică locul telefonului şi nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul. Conform comunicatului de presă emis vineri, STS precizează că „toate aceste informații sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc și sunt disponibile la nivelul operatorilor și dispecerilor implicați în gestionarea cazului.”.

Există însă o modalitate prin care STS poate identifica cu precizie de până la 16 metri, locul din care este făcut un apel telefonic la 112. Aplicaţia „Apel 112” face posibilă transmiterea coordonatelor geografice ale apelantului la momentul iniţierii apelului de urgenţă către Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112.
Pentru a folosi această aplicaţie, utilizatorii trebuie să aibă serviciul de date activat pe abonamentul sau cartela pre-paid pe care o deţin.

Chiar dacă aplicaţia este instalată şi activă, aceasta nu va transmite automat localizarea în urmatoarele situatii specifice: dacă numarul de telefon nu aparţine unui operator mobil din România, daca nu există acoperire a operatorului care deţine numărul de telefon sau dacă telefonul este în Roaming.

Aplicaţia este gratuită şi poate fi descărcată şi instalată pe telefonul mobil din Google Play şi App Store. În Google Play, însă, aplicaţia are doar 10 mii de descărcări.


Preluare: Digi24.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și